Przeprawa samochodowa w Świnoujściu – sukcesywna budowa tunelu

Reakcja miasta na tunel samochodowy w Świnoujściu przekroczyła wszelkie prognozy. Popularność nowego przejścia jest zaskakująco wysoka, jednak pojawiają się także trudności. Te refleksje dotyczące rocznej obecności tunelu w mieście podzielił prezydent Świnoujścia.

Podczas „Rozmowy pod krawatem”, Joanna Agatowska zaakcentowała, że wprowadzenie tunelu zrewolucjonizowało system komunikacji miejskiej. Niemniej jednak, generuje to ogromne wydatki. Władze lokalne liczą na wsparcie finansowe od rządu centralnego, aby pokryć koszty utrzymania tunelu. Dodatkowo, pomimo funkcjonowania tunelu, nadal konieczne jest utrzymanie promów, które również wymagają funduszy.

Komunikacyjna arteria przez tunel stała się kluczowym elementem ruchu transgranicznego. Faktycznie, jego eksploatacja okazała się znacznie większa niż początkowo przewidywano. Mimo wszystko, obciążenie finansowe dla miasta wynikające z utrzymania te dwóch form przeprawy jest duże i wynosi rocznie 46 milionów złotych. Jak przyznaje Agatowska, miasto jest gorliwie zaangażowane w poszukiwanie wsparcia od rządu i samorządu regionalnego, aby pomóc pokryć te koszty, które stanowią 1/7 budżetu miasta.